11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, 3DSMax yazılımının ileri kullanim arabirimine hakim olacaktır
  • Öğrenci, bu programı temel modelleme aracı olarak kullanabilecektir.
  • Öğrenci, polygon ve spline modelleme tekniklerini ileri seviyede kullanarak farklı mekansal tasarimlari gorsellestirebilecektir.
  • Öğrenci, 3 boyutlu dijital modelleri yazilim kullanarak hazirlayabileceklerdir.
  • Öğrenci, farklı 3 boyutlu yazılımlar hakkında ileri duzey bilgiye sahip olacaklardir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Introduction; discussion of basic concepts and terms on visual examples for understanding 3D modeling software and media. The working space of 3DS Max software, interface and tools; basic transactions; notion of objects; using and adjusting standard primitive objects. No preparation
2 Drawing and editing basic shapes, lines and typing; editing images and image transformations. Move, scale, rotate commands, copying and cloning shapes. Shape modelling comments, importing shapes. and merging different 2D drawings, editing and extruding. Modifiers available for (Homework1: design and model a working space for 2 people) No preparation
3 Explanation of loft and lathe concepts; creating, editing and exporting 3d models. Merging, importing, and exporting models. Concept of Group, Frozen and Hidden object. The variable section design methods with loft. Copying, cloning, editing sections in loft command. Concept of normal, controlling and changing normal of lofted objects. No preparation
4 Holiday No preparation
5 Polygon modelling techniques, vertex and edge controllers. (Homework2: Design fixed furniture for the HW1) No preparation
6 Polygon modelling techniques, face and element controllers. (Homework3: Design a showroom for a shop using poly modelling techniques) No preparation
7 Polygon modelling techniques, bridge controller. Using a 2D drawing as a part of a 3D Model. Advanced modifiers for shape based objects, advanced modeling commends, Boolean command, Union and intersection commends. (Homework4: Desing a lighthouse build of concrete, metal and glass, design a rotating enlightenment unite inside) No preparation
8 Concept of 3D modifiers, spherify, smooth and tessellate commands. Redesign of an object which is designed using former techniques. (Homework 5: Design a bathroom including fixed furniture, add water and mirror to the scene) No preparation
9 Concept of 3D modifiers, twist, taper, bend, smooth, auto smooth, turbo smooth. Notion of simple rendering No preparation
10 Mid-term Application. No preparation
11 Material Concept, Architectural materials, Engine based materials, multisub materials (Homework6: Design an outdoor scene includes trees, meshes, grass, etc.) No preparation
12 Camera Concept, Key frame concept, using timeline, practicing key frame animation with a camera. Basic rendering facilities. Materials, differences between one sided two sided materials. Light and camera controls for different environments. (Homework7: Assign camera to HW6 for sequence and animation rendering) No preparation
13 Merging former designs to one scene, assigning materials, adding and removing objects, grouping, ungrouping freezing object for material assignment. Adding, turning on and off lights. Camera controllers for sequences. (Homework8: Merge three of former homework elements into one file, add lights and cameras, assign materials, and render the scene) No preparation
14 Camera controllers for sequences and motion, concept of animation No preparation
15 Rendering a sequence and animating a scene with different light attributes. No preparation
16 Rendering a set up scene using lights and different cameras in different render engines. Final Project Application / Date will be announced at the end of the semester
Ders Kitabı Örnekler ders notu olarak temin edilmektedir
Önerilen Okumalar/Materyaller Okul kütüphanesinin kaynakları arasında bulunan Türkçe ve İngilizce Kaynaklar kullanılabilir, bu kitaplardan içinde örnek sahne CD’leri olanlar tavsiye edilmektedir.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
13
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
3
Final Sınavı
1
4
    Toplam
100

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek;
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak;
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010